You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Ulaşım Dünyası Forum Arşiv

Slider resim 1
Slider resim 2
Slider resim 3
Slider resim 4
Slider resim 5
Slider resim 6
Slider resim 7
Slider resim 8
Slider resim 9
Slider resim 10

Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet

Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet

Cezalı Üye
MERCEDES-BENZ TÜRK 2017 YILI GENEL DEĞERLENDİRME TOPLANTILARI


KAMYON DEPARTMANI:


Mercedes-Benz Çekici ve Kamyonları'nın Teknolojik Gücü Artıyor


1967 yılında Otomarsan ismiyle faaliyetlerine başlayan ve günümüzde 1 milyar Euro’yu aşan yatırımıyla Türkiye’nin en büyük yabancı sermayeli şirketlerinden biri olan Mercedes-Benz Türk, sektördeki 50. yılını kutladığı 2017 yılında da Türkiye kamyon pazarındaki başarılarını sürdürdü.
İlk kamyonunu 1986 yılında banttan indiren Mercedes-Benz Türk, Aksaray Kamyon Fabrikası’nda üretilen çekici ve kamyonları ile Türkiye kamyon pazarındaki liderliğini koruyor.
Sektörde 50. yılını dolduran Mercedes-Benz Türk, zorlu bir rekabet ortamının yaşandığı 2017 yılında üretim, ihracat ve satış hedeflerini gerçekleştirirken Türkiye kamyon pazarında geleneksel hale gelen liderliğini sürdürdü. Şirket, kamyon üretiminde yaptığı yeni yatırımlarla ihracat pazarlarındaki konumunu güçlendirirken yurtiçi ve yurtdışı pazarlardaki müşterilerinin beklentilerine ve özel isteklerine de daha hızlı yanıt verebilecek konuma geldi.
2017 yılını yatırımlarla kapatan Mercedes-Benz Türk, 2018 yılında da kamyon pazarına liderlik edecek önemli adımlar atmaya hazırlanıyor. Aksaray Kamyon Fabrikası’nın 30. yılını kutladığı 2016 yılında 113 milyon Avro tutarında yatırım kararını açıklayan şirket, bu yeni yatırımla fabrikanın üretim kapasitesini ikiye katlamaya hazırlanıyor. Bu kapsamda, Aksaray Kamyon Fabrikası’nda üç vardiyalı üretime geçilerek çalışan sayısının 1.800’den 3.000’e yükseltilmesi de planlıyor.
Şirket, 2018 yılında Aksaray Kamyon Fabrikası’nda yeni AR-GE Merkezi’nin açılışını da yaparak Türkiye’den dünyaya teknoloji ve mühendislik hizmeti sunacak.
Mercedes-Benz Türk’ün 2017 yılında kamyon pazarına öncülük edecek önemli yatırımlarından biri de Aksaray Kamyon Fabrikası’nda 8,4 milyon Avro tutarında yatırımla kurulacak yeni AR-GE Merkezi’nin temel atma törenini gerçekleştirmesi oldu. 2018 yılında açılması planlanan yeni AR-GE Merkezi, İstanbul Hoşdere Otobüs Fabrikası’ndaki mevcut AR-GE Merkezi ile birlikte Daimler AG’nin global “yetkinlik merkezleri”nden biri olacak. AR-GE çalışmalarıyla Türkiye’den dünyaya teknoloji ve mühendislik ihraç eden şirket, yeni AR-GE Merkezi’nin açılmasıyla birlikte Daimler AG’nin global AR-GE ağı içerisinde yeni sorumluluklar üstlenecek. Bu kapsamda 2018 yılı itibariyle Mercedes-Benz uzun yol kamyonlarının tüm araç yol testi onayları Aksaray tarafından verilecek.

2017 Daimler Kamyon Dünyası İçin de Başarılı Bir Yıl Oldu

Mercedes-Benz Türk’ün ana şirketi Daimler AG, dünya çapında başarısına başarı katmaya devam ediyor. Dünya kamyon pazarı içerisindeki yerini güçlendiren Daimler Trucks satışlarını 2017 yılında artırdı; bunun en belirgin sebebi NAFTA bölgesi ve Asya’daki satışlar oldu. Actros Avrupa’da TCO (Toplam Sahip Olma Maliyeti) kapsamında birinci bulundu, yenilenmiş Actros ile % 15 yakıt ekonomisi sağlandı. Bu başarıları uzun vadede de garantilemek için Daimler, yeni stratejisi CASE (Connected ‘bağlanabilen’, Autonomous ‘otonom’, Shared & Services ‘paylaşımlı’, Electric Drive ‘elektrikli sürüş’) ile gelecekteki Mercedes-Benz kamyonlarının donanımlarını şimdiden belirledi. Şehir içi taşımacılığına uygun hafif e-kamyonlar (FUSO eCanter, Mercedes-Benz Electric Truck) yollarla buluştu bile. Future Truck ile ilgili çalışmalar ise son hız devam ediyor.


Mercedes-Benz Türk 2018 Hedefleri

Mercedes-Benz Türk, Daimler’in CASE stratejisi kapsamında yatırım ve çalışmalarını 2018 yılında da sürdürecek. Aksaray Kamyon Fabrikası’na, AR-GE’ye ve IT teknolojileri ve çözümlerine yaptığı yatırımları hızla devam eden şirket, Endüstri 4.0 ve dijitalleşmeyi de odağına alarak hem içeride hem dışarıda süreçlerini güncelleyip yenileyerek yeni projelere imza atmaya hazırlanıyor.
Üretim kapasitesinin ikiye katlanması süresinde Aksaray Kamyon Fabrikası’nda Endüstri 4.0’ın getirilerinden olan robotlu otomasyon sistemleri; boyahane, karoser ve iç süsleme hatlarında kullanılıyor. 2016-2017 yılları arasında robotlaşması % 100 oranında artan fabrika, 2018 yılında ilave 18 robotu devreye almayı planlıyor.
Yakın gelecekte Türkiye pazarına sunulan Mercedes-Benz kamyonlarında teknolojik yenilikler devreye girecek. Bunlara ilk örnekler Mercedes-Benz Uptime ve Fleetboard olacak.


Mercedes-Benz Türk, Ürün Gamıyla Geleceğe Yön Veriyor

Türkiye kamyon pazarının lideri olan Mercedes-Benz Türk, yenilediği ürün gamıyla da kamyon sektöründe öncü marka olma konumunu sürdürüyor. Mercedes-Benz Türk sensörler, mobil cihazlar ve uygulamalar dünyasında; veri toplama, analizi ve sonuç elde etme ile sağladığı katmadeğer ile ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştırıyor. Bu teknolojiler ile Mercedes-Benz araçlar günden güne güçlenerek; kamyon ve çekicilerin arıza ve bakım aralıklarının uzamasından, aracın sürekli kullanılabilir olmasına kadar pek çok önemli noktada hizmet sağlıyor.

[Resim: 25380003978_88e665c36a_c.jpg]
[Resim: 25379998538_186fc50f66_c.jpg]




---



OTOBÜS DEPARTMANI:

Mercedes-Benz Türk, Otobüs Üretiminde Yeni Teknolojileri Devreye Alıyor

• Bu yıl kuruluşunun 50. yılını kutlayan ve 1 milyar Euro’yu aşan yatırımıyla Türkiye’nin en büyük yabancı sermayeli şirketlerinden biri olan Mercedes-Benz Türk, yarım asırlık tarihinde 80.000’i aşkın otobüs üretimi gerçekleştirdi.
• Kuruluşundan bu yana sektörün dönüm noktalarını belirleyen Mercedes-Benz Türk, sadece otobüs üretimine 460 milyon Euro yatırım yaptı.
• Türkiye’nin en büyük otobüs ihracatçısı konumunda olan Mercedes-Benz Türk, otobüs üretiminin yüzde 80’inden fazlasını başta Batı Avrupa ülkeleri olmak üzere Saint-Denis’ten Angola’ya, Gana’dan İtalya’ya, Mısır’dan Çin’e kadar 70’in üzerinde ülkeye ihraç ediyor ve şirketin otobüs ihracat hacmi, ilk ihracatın yapıldığı 1970 yılından bu yana toplam 39.874 adede ulaştı.



Daimler AG’nin Küresel Ağında Merkezi Konuma Sahip

Hoşdere Otobüs Fabrikası, Daimler AG’nin küresel üretim ağı içerisinde merkezi bir konumda bulunuyor. Üretimdeki stratejik konumunun yanı sıra Daimler AG’nin Küresel IT Çözümleri Merkezi, Hoşdere Otobüs Fabrikası içinde yer alıyor. Daimler’in IT ağında SAP lojistik sistemleri geliştiren Küresel IT Çözümleri Merkezi, SAP sistemlerinin Türkiye, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) bölgelerinde uygulayıcısı rolünü de üstleniyor.
Hoşdere Otobüs Fabrikası, Daimler AG’nin küresel AR&GE ağı içerisinde “yetkinlik merkezleri” oluşturma stratejisine bağlı olarak son yıllarda yeni sorumluluklar da üstleniyor. Hoşdere Otobüs Fabrikası tesisleri içerisinde yer alan AR&GE Merkezi’nin sorumlulukları arasında Türkiye otobüs pazarına yönelik ürünlerin ve çözümlerin geliştirilmesi; ürün ömrü boyunca gerekli iyileştirmelerin yapılması; ürünlerdeki yerli parça oranının artırılması için imalatçıların gelişimine destek verilmesi, üretimin ürün tekniği açısından desteklenmesi bulunuyor.
Hoşdere Otobüs Fabrikası, önemli yatırımlarla sağlanan teknolojisi ve üretim sistemlerinin yanı sıra alınan özel önlemler ve arıtma tesisleri ile çevre koruma açısından da dünyada örnek bir tesis olarak kabul ediliyor. Araç kalitesinde büyük önem taşıyan ve paslanmaya karşı üstün koruma sağlayan kataforez tesisini (KTL) Türkiye’de otobüs üretiminde kullanan ilk merkez olma özelliğine sahip fabrikanın enerji ihtiyacını karşılayan özel bir kojenerasyon merkezi de bulunuyor.

Mercedes-Benz Türk 2018 Hedefleri

Mercedes-Benz Türk, tüm üretim tesislerinde güçlü bir alt yapı kurarak Endüstri 4.0 alanında projeler hayata geçiriyor. Endüstri 4.0 yatırımları kapsamında otobüs üretimi alanında RFID (Radyo Frekans Kimliği) etiketleri ile araçları takip eden Mercedes-Benz Türk, bu teknolojiyi daha da ileri taşıyarak imalat ile lojistik açıdan verimliliğini arttırmayı planlıyor. 2018 yılında İstanbul’da Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik Yetkinlik Merkezi açmayı planlayan şirket, bu merkezden Daimler’in tüm otobüs lokasyonlarına hizmet verecek.
Mercedes-Benz Türk, ana şirketi Daimler AG’nin CASE stratejisi kapsamında yatırım ve çalışmalarını 2018 yılında da sürdürmeyi planlıyor. Bağlanabilen (connected), otonom sürüş imkânı sunan (autonomous driving), paylaşımlı (shared) ve elektrikli (electric drive systems) araç üretiminin baş harflerinden oluşan CASE, üretimde kademeli olarak devreye alınıyor. 2017 başlangıcı itibarı ile binek araçlarının tamamını “bağlantılı” duruma getiren şirket, 2018 yılında otobüslerini bu sisteme entegre ederek müşterilerine farklı mobil servisler sunmayı hedefliyor.


Mercedes-Benz Türk, Şehirler Arası Otobüsü Tourismo'yu Yeniliyor

Türkiye otobüs pazarının lideri olan Mercedes-Benz Türk, yenilediği ürün gamıyla da 2018 yılında sektörde öncü marka olma konumunu sürdürmeyi hedefliyor. Bu kapsamda Ocak 2018’de yenilenen Mercedes-Benz Tourismo otobüslerin Türkiye lansmanı yapılacak. Mercedes-Benz yeni Tourismo’nun dünya lansmanı ise Haziran 2017’de Brüksel’de yapılmıştı.
Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda üretilen ve yeni yıla güçlü bir giriş yapmaya hazırlanan yeni Tourismo’da tasarım, güvenlik ve konfor alanında birçok yenilik mevcut. Kendi segmentindeki otobüslerden çok daha güvenli, ekonomik ve konforlu olan yeni Toursimo’da ilk olarak aracın arka tarafındaki asimetrik tasarım, aerodinamik optimizasyon ve ağırlık azalması, ön çarpılma koruyucusu, yenilenen kokpit ve yenilenen klima sistemleri dikkat çekiyor. 11 yıl sonra yenilenen yeni yıldızın sadece tasarımı değil, aynı zamanda boyutlarında da değişiklikler gerçekleştirildi. Hem şehirlerarası hem de turizm segmenti için 41 koltuktan 54 koltuğa varan kapasitesiyle verimli ve ekonomik bir çözüm sunan yeni Tourismo pazarda büyük bir heyecanla bekleniyor.

Her zaman müşterilerinin yorum ve beklentilerine göre araçlarını geliştiren Mercedes-Benz Türk’ün Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda ürettiği diğer ürünler aşağıdaki gibidir:

1- Mercedes-Benz Travego: Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda üretilen ve 2016 yılında yenilenen, Türkiye şehirlerarası pazarının amiral gemisi Mercedes-Benz Travego; aerodinamik tasarımı ile yakıt tasarrufu ve verimliliğe katkı sağlıyor. 2 akslı, 12 metre uzunluğunda olan Travego 15 SHD, 46 yolcu kapasiteli ve 428 PS (315 kW) gücünde, Euro 6 normuna uygun 6 silindirli dik motora sahip. Özel olarak tasarlanan yükseliği ayarlanabilir ve yan parçaları katlanabilir baş dayamalı koltuklar, yolcu konforunu da ayrıca en üst düzeye çıkarıyor.

2- Mercedes-Benz Intouro: 55 oturan yolcu kapasiteli Mercedes-Benz Intouro özellikle personel taşımacılığına uygunluğu ile hem turizm hem de şehirler arası yolcu taşımacılığına hitap ediyor. Güçlü klimasıyla yaz aylarında yolcularına büyük bir konfor sunan araç, 4 adet katlanır koltuk ve orta kapıda bulunan engelli asansörü sayesinde tekerlekli sandalyeli çalışanların ulaşımına da son derece kolaylık sağlıyor.

3- Mercedes-Benz Conecto: 2016 yılında yenilenen Mercedes-Benz Conecto, Euro 6 motoru, reküperasyon modülü ve ileri teknolojisi ile yakıt ekonomisinde sınıfının standartlarını belirliyor. Alçak tabanlı bir otobüs olan Conecto’da körüklü ve solo olmak üzere iki farklı kasa tipi ile Doğalgaz ve Dizel motor seçenekleri bulunuyor.

4- Kässböhrer Setra UL: Geniş kapsamlı aktif ve pasif güvenlik donanımına sahip Kässböhrer Setra, en üst düzeyde güvenlik sunuyor. Kässböhrer Setra otobüsler, Mercedes-Benz’in yaygın servis ve yedek parça ağıyla Türkiye’nin her yerinde kullanıcısının yanında yer alıyor.

[Resim: 25380000048_8b941ae310_c.jpg]
[Resim: 25380003468_701022fd58_c.jpg]



---



[Resim: 24384237517_3bc8c64fec_c.jpg]
- Haberimizde yer alan toplantılara katılım gösteren basın mensupları... Sitemiz adına kurucumuz Orkut Işıkalp [Soldan 3. (Ayakta)] toplantılara iştirak etmiştir.


Editör: Doruk Kırbay / Ulaşım Dünyası Yazı İşleri Departmanı

Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
Cvp: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
Cvp: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
Cvp: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
Cvp: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
Cvp: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
Cvp: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
Cvp: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
Cvp: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
Cvp: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
Cvp: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
Cvp: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
Cvp: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
Cvp: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
Cvp: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
Cvp: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
Cvp: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
Cvp: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
RE: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
RE: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
RE: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet
RE: Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Ulaşım Dünyası Forum Arşiv sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.